Esi pats - LIVIN atradīsi visu, ka nepieciešamais dažādiem uztura veidiem

01.06.2021
Esi pats - LIVIN atradīsi visu, ka nepieciešamais dažādiem uztura veidiem

Šajos laikos varam būt pateicīgi par iespēju izvēlēties. Tā kā ir tik daudz dažādu uztura teoriju un tik daudz dažādu pārtikas produktu, nav pārsteigums, ka ne viss viennozīmīgi ir piemērots visiem. Ir tik lieliski, ka mēs paši varam pieņemt lēmumus un izvēlēties to, kas ir vislabākais mūsu organismam - mēs visi esam unikāli.

Dažādās uztura teorijās bieži vien pastāv viedokļu atšķirības, bet, lai arī kādus uztura principus ievērotu, vissvarīgākais - izvēlēties kvalitatīvu pārtiku. Par to nešaubās arī mūsu aptaujātās sievietes, kuras ir sabiedrībā labi pazīstamas un aktīvi stāsta par savu pieredzi, kas saistīta ar uzturu, sociālajos tīklos. Viņas visas vadās pēc atšķirīgām uztura teorijas, bet viņu iepirkumu grozos dominē kvalitatīvi, ar augstu uzturvērtību un nepārstrādāti produkti. Zem plašā LIVIN «jumta» vietu atradīs ikviens - šeit vari būt TU pats!

"Es esmu visēdāja un jau vairāk kā 6 gadus neesmu ierobežojusi sevi ar nevienu diētu. Tas bija mans vislabākais lēmums! Man ēdiens ir viens no lielākajiem baudījumiem, tāpēc es neko neizslēdzu no sava uztura, bet vienmēr pievēršu uzmanību produktu kvalitātei: priekšroku dodu ekoloģiski audzētiem produktiem vai vietējai produkcijai. Vizuāli var nebūt iespējams noteikt, kurš produkts ir audzēts ekoloģiski, ar mīlestību un kurš nē, bet garša nemelos - starp tām ir liela atšķirība. Laika gaitā mēs vēlamies atgriezties pie dabiskuma un pie tā, ko atrodam dabā vai izaudzējam paši.

Neko neizsvītrot no sava uztura es neizvēlējos nejauši - ēdot visu, es jūtos laimīga, atpūtusies un atbrīvota no iekšējās spriedzes. Bez cīņas ar ēdienu rodas dabiska izpratne par to, ko un kā ēst, lai sasniegtu noteiktus mērķus, kas ir izvirzīti.“, – Aušra, uztura bloga autore.

Par vegāni pirms 4 gadiem kļuvu veselības apsvērumu dēļ - nav jau noslēpums, ka pareizs uzturs ir uz mūsu labsajūtas atslēga. Ir arī labi apzināties, ka, atsakoties no dzīvnieku izcelsmes produktiem, es palīdzu saudzēt mūsu planētu un novērst dzīvnieku izmantošanu.

Izlemjot kļūt par vegānu, es nekad vairs neatgriezies pie iepriekšējā uztura, jo rezultāti mani pārsteidza uzreiz. Mana imunitāte ir uzlabojusies, sezonālās slimības ir beigušās, anēmija ir pazudusi, un manas asins analīzes nekad nav bijušas tik labas.

Šo diētu visvairāk novērtēju, raugoties no sportiskā viedokļa, jo organisms ātri atveseļojas gan pēc treniņiem, gan pēc traumām. Kopš sāku piekopt vegānismu, esmu pieņēmusies svarā par 10 kg, esmu piedalījusies Lietuvas fitnesa sacensībās, un tagad esmu sākusi gatavoties jaunajai sezonai. Es nodarbojos arī ar enerģiskiem un fiziski smagiem deju treniņiem. Ja nebūtu šīs diētas, es nedomāju, ka būtu sasniegusi tik labus rezultātus, kādi man ir tagad.", – vegānu uztura un sporta blogere Deimante.

Keto diēta ienāca manā dzīvē, kad meklēju alternatīvu veidu, kā atbrīvoties no hroniska iekaisuma un citām veselības problēmām, ko izraisa straujšs dzīves ritms, stress un pārmērīgs cukura daudzums uzturā.

Labākie ieguvumi, ko es pamanīju, kad pirmo reizi sāku ievērot keto diētu, bija šādi: migrēnas pazuda pēc pirmajām divām nedēļām, iekaisums izzuda pēc 4-5 nedēļām, un 10 kg liekais svars, ar ko es jau biju samierinājusies, pazuda divu mēnešu laikā. Un man ir fantastiska koncentrēšanās spēja, kas nozīmē to, ka es varu saglabāt maksimālu uzmanību detaļām visas darba dienas garumā!

Šodien, pēc gandrīz pusotra gada keto diētas, es droši varu teikt, ka nevēlos atgriezties pie "tradicionālās" daudzogļhidrātu diētas. Es patiešām novērtēju to, cik labi jūtos katru dienu, un man praktiski nav sevi jāierobežo - es katru dienu ēdu garšīgu ēdienu, un jūtu sāta sajūtu visas dienas garumā, ēdot daudz mazāk nekā agrāk.

Esmu pārliecināta, ja es cilvēkiem neteiktu, ka ievēroju ketogēno diētu, viņi to pat nepamanītu. Galu galā, kam gan pusdienu šķīvis ar gaļu vai zivīm, sauja dārzeņu, kas pārlieti ar olīveļļu, vai daži nogatavināta siera gabaliņi varētu šķist aizdomīgi?“, – Simona, keto diētas bloga autore.

„Ar jaunajiem ēšanas paradumiem es iepazinos ne pašos draudzīgākajos apstākļos - manai meitai bija smaga pārtikas alerģija, un viņas veselības labad nācās atteikties no daudziem ierastajiem pārtikas produktiem. Jau otro gadu pēc kārtas mūsu ģimenes uzturā netiek lietoti alergēni: piens, olas un kvieši. Mēs neizmantojam šos produktus savā uzturā ne tikai tāpēc, ka pārtikas alerģijas "mums to saka", bet arī tāpēc, ka veselīgāki ēšanas paradumi jau ir kļuvuši par mūsu dzīvesveidu.

Kāpēc es saku "veselīgāk"? Lai gan vienmēr domāju, ka varu ēst jebko, atteikšanās no šiem produktiem ir novērsusi daudzas nepatīkamas sajūtas manā ķermenī, kuras agrāk uzskatīju par normālām, turklāt man šobrīd ir pastāvīga viegluma sajūta un tīrāka seja. Es ne vienmēr vainoju piena produktus, kviešus vai olas, taču atteikšanās no tiem mani pamudināja meklēt veselīgākas alternatīvas un atklāt produktus, kurus iepriekš nebiju lietojusi, lai mans uzturs būtu daudzveidīgs un uzturvielām bagāts, bet ēdienkarte mājās - pilnvērtīga. Varu droši teikt - lai atklātu ko jaunu, nav jābaidās zaudēt veco.“, – Joana, pārtikas bloga autore.

"Pirms pāris mēnešiem man tika veikts pārtikas nepanesības tests, un izrādījās, ka es nepanesu daudzus pārtikas produktus, ko esmu ēdusi. Starp tiem arī produkti ar glutēnu. Patiesībā jau daudzus gadus esmu cietusi no pastāvīgas vēdera uzpūšanās, nepatīkamas sajūtas pēc dažu pārtikas produktu, piemēram, maizes un makaronu, ēšanas. Man bija arī problēmas ar muguras izsitumiem, kas bija problēma jau kopš pusaudža gadiem, un mana āda pastāvīgi niezēja un pat sāpēja.

Kad atteicos no kviešiem, miežiem un citiem glutēnu saturošiem produktiem, uzreiz pamanīju pārmaiņas. Mana muguras āda ir atveseļojusies, vēders ir mierīgs, es vairs nejūtu nepatīkamus simptomus. Es jūtos daudz labāk! Tas ir neticami, ko var izdarīt veselīgāks, sabalansētāks uzturs, kas pielāgots personīgi man. Tomēr jāatzīst, ka man bija ļoti grūti atteikties no produktiem, kurus biju iecienījusi un ēdusi gadiem ilgi. Man joprojām ir jācīnās ar sevi un kārdinājumiem, taču ir lieliski, ka mūsdienu pasaulē ir daudz alternatīvu, kas ļauj ēst tādu pašu un dažkārt pat garšīgāku bezglutēna pārtiku.", – recenziju bloga autore, pasākumu organizatore Sotera.

"Jau aptuveni 10 gadus es nelietoju papildus pievienotu cukuru, vienmēr iesaku no tā atteikties arī saviem pacientiem. Jo vairāk pievienotā cukura mēs ēdam, jo vieglāk pie tā pierodam, jo vairāk to vēlamies. Papildus pievienotais cukurs izjauc pat veselīgu zarnu vidi, galvenokārt tāpēc, ka izjauc trauslo līdzsvaru starp labajām un sliktajām baktērijām. Kā arī cukurs veicina organismā iekaisumus un, protams, ļoti kaitē zobiem!

Atteikties no pievienotā cukura sākumā nebija viegli, bet tā nelietošana ir uzlabojusi enerģijas līmeni un koncentrēšanās spējas, palīdzējusi zaudēt dažus kilogramus un mazinājusi sejas izsitumus. Tagad tā ir kļuvusi par ikdienas rutīnu, kā arī ēdiens ar pievienoto cukuru man ir pārāk salds.", – mutes higiēniste- odontoloģe Giedrė.

Saistītie produkti

leaf
Reģistrējieties jaunumu vēstulei un saņemiet -10% atlaidi nākamajam pirkumam