Lieldienu galdam: 4 veselīga uztura speciālistu padomi un idejas jauniem ēdieniem

15.03.2021
Lieldienu galdam: 4 veselīga uztura speciālistu padomi un idejas jauniem ēdieniem

Kopā ar atmodušos pavasara dabu svinēsim vienu no gada krāsainākajiem svētkiem - Lieldienas. Iespējams, daudziem visa diena riņķos ap galdu: glīti pasniegsim, dekorēsim ar zaļumiem, krāsosim olas, cepsim pīrāgus, maizi un gatavosim citus svētku ēdienus. Lieldienu galds - patiešām svarīga svētku sastāvdaļa.

Mēs esam parūpējušies par Lieldienu sortimentu, kurā ir ne tikai daudz pavasara jaunumu, bet arī Jūsu jau iecienītā kvalitatīvā ekoloģiskā pārtika un citi produkti: svētku delikateses, kūkas, dīgsti, majonēze, mārrutki, gaļas izstrādājumi, paipalu olas, pat dabīgas olu krāsas un Lieldienu bišu vaska sveces. LIVIN atradīsiet visu nepieciešamo svētku galdam.

Kad galds ir nokrauts ar visgaršīgākajiem ēdieniem, mēs bieži pārēdamies. Lai tas nenotiktu, mēs lūdzām dietoloģes Vaidu Kurpieni dalīties ar vērtīgiem, bet vienkāršiem padomiem, kā svētku laikā ēst garšīgi, bet ne pārēsties.

 

Novērtējiet, cik cilvēku ēdīs maltīti, attiecīgi aprēķiniet, cik daudz pārtikas būs nepieciešams. Jo vairāk ēdienu gatavojat, jo mazākus traukus tiem izmantojiet. Ja mēs pagatavojam daudz ēdiena, kas ātri sabojājas, rodas vēlme to apēst, lai nebūtu jāizmet, bet tā mēs pārēdamies.

Novērtējot ēdienu daudzumu, neaizmirstiet par dārzeņu salātiem un desertiem. Padomājiet par to, vai pēc plānotā daudzuma apēšanas pēc svētkiem jutīsieties svaigi un priecāsieties. Pagatavotu ēdienu ledusskapī var uzglabāt tikai dažas dienas. Katru dienu tas kļūst mazāk vērtīgs un garšīgs, un pēc tam sāk skābēt, tāpēc reāls novērtējums - ļoti svarīgs.

Uztura speciāliste atgādina, ka, gatavojot svētku maltītes, jālieto pēc iespējas mazāk tauku un jācenšas ēdienu nepārcept un nepārvārīt.

Kad uz galda ir daudz ēdienu, acis vēlas visu. Izvēlieties dažus vēlamos ēdienus un ielieciet uz šķīvja nelielu karoti pagaršošanai, ēdiet maziem kumosiem, nesteidzieties. Sakošļājiet labi, lai jūs varētu sajust pilnu garšu un sāta sajūtu.

Daudz palīdz mazāki šķīvji, kuros varam ieliekt ierobežotu daudzumu pārtikas. Ja vēlaties svinīgumu, ielieciet mazākus šķīvjus uz lielākiem paliktņiem.

Kad mūsu uzmanība no ēdiena pāriet citur, piemēram, iesaistoties interesantā sarunā, mēs neapzināti mazāk košļājam un ēdam vairāk. Tāpēc, patīkami runājoties, nolieciet galda piederumus un neko nekošļājiet. Ēdot koncentrējieties uz gardu svētku ēdienu baudīšanu. Tādā gadījumā, pat, ja jūs ilgi sēdēsiet pie galda, apēstais ēdiena daudzums būs mērens, un jūs to izbaudīsiet vairāk.

Lieldienu laikā mēs tradicionāli ēdam olas, un tās - vērtīgs produkts. Lielākā daļa nepatikšanu ir saistīta ar lielo mērču daudzumu. Majonēzes vietā var pagatavot mērci no avokado, kā arī lielisku majonēzes alternatīvu - mārrutki, kam piemīt antibakteriālas īpašības, palīdz uzlabot gremošanu. Jūs varat tos sajaukt ar grieķu jogurtu. Mērce, kuras garša ir līdzīga majonēzei, ir tikai daudz vērtīgāka: grieķu jogurts, sinepes un melnā sāls. Olas lieliski sader ar svaigiem dārzeņiem, garšīgas ar tomātiem un gurķiem.

Gatavojot svētku pusdienas, labāk pagatavot vienu sātīgu ēdienu un pasniegt daudzveidīgākus dārzeņu salātus. Tad galds izskatīsies krāsains, svinīgs, un, ēdot dārzeņu garnīru, jūs ilgāk jutīsieties paēduši un mazāk ēdīsiet citus produktus.

Pasniedziet desertu nevis uzreiz pēc pusdienām, bet gan vēlajās brokastīs vai vakarā.

Lai nepietrūktu ideju, kopā ar vairākiem sociālajos tīklos pazīstamiem cilvēkiem un sabiedrību esam sagatavojuši jums Lieldienu receptes - aicinājām viņus piedalīties „EkoLieldienasm“ izaicinājumā un pagatavot veselīgākas mūsu ierasto svētku ēdienu versijas. Mēs iesakām izmēģināt - veselīgi, garšīgi un oriģināli!

TOFU PĪRĀDZIŅI AR AVEŅU-ĶIRŠU IEVĀRĪJUMU
Desertu radītāja Liucina Rimgaile šajā receptē ierastos produktus aizstājusi ar ekoloģiskiem un bez laktozes. Receptē netika izmantoti kviešu milti, baltais cukurs un pat olas.

VILTUS VEGĀNISKS ZAĶIS
Veselīgākam Lieldienu galdam - viltus vegānisks zaķis pēc dietoloģes Indres Trusoves receptes. Ļoti garšīgs, barojošs, veselīgs un figūrai draudzīgs ēdiens.

SAUTĒTA VISTA AR INGVERU, MISO PASTU UN RĪSIEMI
Pagatavojuši šo ēdienu - jutīsieties kā restorānā! Šefpavārs un dziedātājs Jonas Jonušas iesaka Lieldienām pagatavot mīkstu sautētu vistu ar ingveru un miso pastu.

(NE) TRADICIONĀLAIS LIELDIENU KOLIČS
Lieldienu galdam, protams, ir savi obligātie atribūti, taču, iespējams, to visvairāk rotā Lieldienu kūka. Veselīgu recepšu radītāja Julia iesaka pagatavot neceptu Lieldienu pīrāgu bez parastajiem miltiem, bez pievienota cukura, ar daudz žāvētiem augļiem un smaržīgām garšvielām.

Priecīgas un veselīgas Lieldienas!

Saistītie produkti

leaf
Reģistrējieties jaunumu vēstulei un saņemiet -10% atlaidi nākamajam pirkumam