Āda ir jābaro no iekšpuses l Tautvilė Šliažaitė

28.07.2020
Āda ir jābaro no iekšpuses l Tautvilė Šliažaitė

Ja imunitātes stiprināšanai ziemas periodā pievēršam īpašu uzmanību, vasarā ir ļoti svarīgi parūpēties par ādas veselību. Mēs bieži dzirdam, ka ir svarīgi ļauties saules gaismai, lai nodrošinātu atbilstošu D vitamīna līmeni, taču pārmērīga uzturēšanās saulē un nepietiekama aizsardzība, var būt taisns ceļš uz intensīvāku ādas novecošanos. Tāpēc šoreiz vēlos īsi apspriest, kādus produktus ir vērts iekļaut mūsu uzturā, lai pienācīgi rūpētos par ādas veselību:

1. Uzņemiet pietiekami daudz Omega-3 taukskābju
Tām piemīt pretiekaisuma īpašības, palīdz aizsargāt ādu no kaitīgās saules gaismas. Tas ir noderīgi arī tad, ja ciešat no pūtītēm, psoriāzes, ādas niezes vai sausuma. Labākais Omega-3 avots ir treknās zivis, bet mazākos daudzumos tās ir linsēklās un čia sēklās vai valriekstos. Es bieži saviem pacientiem iesaku vismaz trīs reizes nedēļā izvēlēties treknas zivis, un, ja ēdat tās retāk, iespējams, vēlēsities apsvērt iespēju lietot Omega-3 piedevas, piemēram, „Cytoplan“ zivju vai krila eļļu. Pēdējā satur arī antioksidantu astaksantīnu, kas īpaši pozitīvi ietekmē ādas veselību un palīdz novērst priekšlaicīgas krunciņas.

2. Iekļaujiet uzturā produktus ar antioksidantiem
Tieši šī iemesla dēļ vasarā ļoti iesaku ēst daudz svaigu dārzeņu, augļu un ogu, kas ir lielisks antioksidantu avots. Viens no svarīgākajiem vitamīniem ādas stāvokļa uzlabošanai ir C vitamīns. Tas ne tikai palīdz aizsargāt mūsu ādu no brīvajiem radikāļiem (ko izraisa piesārņojums vai saules gaisma), bet arī ir nepieciešams kolagēna ražošanā, kā rezultātā uzlabojas ādas stāvoklis, novērš ādas dehidratāciju un priekšlaicīgu grumbu veidošanos, kā arī palīdz ātrāk sadzīt brūces. Lai gan C vitamīna piedevas bieži izvēlamies rudenī, bieži tos iesaku arī vasarā, lai pareizi aizsargātu ādu no iekšpuses. Lai C vitamīns labāk uzsūktos, lietderīgi izvēlēties kopā ar bioflavonoīdiem.

Viena no manām iecienītākajām veselības garšvielām ir kurkuma. Tās pozitīvās īpašības jau ir zināmas daudziem, sākot no imūnsistēmas līdz locītavu stiprināšanai. Kurkuma ir ļoti noderīga, ja ciešat no psoriāzes, pinnēm, ekzēmas vai dermatīta. Kurkumas garšvielu iesaku lietot uzturā regulāri, sajaucot ar melnajiem pipariem, un, lai iegūtu lielāku devu, izvēlēties kurkumu saturošu uztura bagātinātāju.

Vēl viens, iespējams, mazāk zināms, ādai labvēlīgs produkts ir alveja, saukta arī par aloe vera. Parasti to lieto ārēji, lai nomierinātu ādu, bet es ieteiktu sākt ar alvejas iekšējo daļu un ēst vai lietot alvejas sulu. Alveja ir īpaši noderīga sausai, kairinātai un pūtītēm vai psoriāzei pakļautai ādai.

3. Izvēlēsimies produktus, kas ir bagāti ar cinku
Cinks ir viena no svarīgākajām minerālvielām, kas nepieciešama veselīgai ādai. Tas būs ļoti noderīgi, ja ciešat no pūtītēm vai ilgstošām brūcēm. Labākie cinka avoti ir austeres un liellopu gaļa, un mazākos daudzumos tas ir arī augu uzturā. Tā kā šis minerāls ir svarīgs ne tikai labam ādas stāvoklim, bet arī pareizai gremošanas un imūnsistēmas darbībai, bieži iesaku izvēlēties kvalitatīvus un viegli uzsūcas cinka piedevas, piemēram, „Wholefood zinc“ ar cinka citrātu.

Nobeigumā vēlos pieminēt, ka ārkārtīgi svarīgi ir izvēlēties sabalansētu un pēc iespējas daudzveidīgāku uzturu. Savukārt tiem, kas meklē visaptverošu multivitamīnu "skaistumam", ir vērts izmēģināt "Cyto Protect" uztura bagātinātāju matiem, ādai un nagiem.

Autore: Naturopātrijas uztura speciāliste un „Cytoplan“ vēstniece Lietuvā Tautvilė Šliažaitė.

Saistītie produkti

leaf
Reģistrējieties jaunumu saņemšanai un saņemiet -10% atlaidi nākamajam pirkumam