Imunitātes stiprināšana

04.03.2020
Imunitātes stiprināšana

Imūnsistēmas uzlabošanai ir svarīgi vairāki faktori:

1. Vai jūs saņemat pietiekami daudz D vitamīna?

Labākais D vitamīna avots ir saule. Diemžēl mūsu ģeogrāfiskās atrašanās vietas dēļ, īpaši rudenī un ziemā, mums bieži sāk trūkt D vitamīna. Es vienmēr iesaku maniem pacientiem veikt D vitamīna asins analīzi un, ja viņiem trūkst, izvēlēties spēcīgākas D vitamīna piedevas un atkārtot asins analīzes pēc viņu kursa, lai pārliecinātos, ka D vitamīns ir sasniedzis nepieciešamo līmeni. Ir novērots, ka D vitamīna deficīts var ne tikai nelabvēlīgi ietekmēt mūsu kaulus, bet arī bieži saistīts ar sliktāku garastāvokli un imūno traucējumiem.

2. Vai uzturā ir pietiekami daudz vitamīnu, minerālvielu un mikroelementu?

Jūs droši vien zināt, ka C vitamīns ir ļoti svarīgs imūnsistēmas stiprināšanai. Tas ir visefektīvākais, ja to sāk lietot pēc pirmajiem saaukstēšanās simptomiem. Tā kā šis vitamīns organismā neuzkrājas, ir ārkārtīgi svarīgi, lai jūs to saņemtu bagātīgi ar ikdienas uzturu. To ir daudz augļos, piemēram, citrusaugļos, kivi vai plūmēs, un dārzeņos, īpaši daudz zaļajos dārzeņos vai saldajos piparos. Tomēr jāpatur prātā, ka C vitamīns ir jutīgs pret karstumu, tāpēc pat aukstajā sezonā vismaz daži dārzeņi un augļi jāizvēlas svaigi un nesildīti.

Cinkam ir izšķiroša nozīme arī spēcīgā imūnsistēmā. Šis minerāls ir daudz austerēs un citos jūras produktos, kā arī liellopa gaļā. Mazākos daudzumos - ķirbju sēklās un ingverā. Atcerieties, ka cinka deficīts var arī negatīvi ietekmēt gremošanas sistēmas, matu un naglu stāvokli.

Varbūt mazāk zināms mikroelements ir selēns. Tas dabiski atrodams jūras veltēs, zivīs, Brazīlijas riekstos. Diemžēl selēna saturs produktos ir ļoti atkarīgs no barības, augsnes. Ir novērots, ka augsne Eiropā nav bagāta ar selēnu, tāpēc daudziem no mums var pietrūkt šī mikroelementa.

3. Vai jūs izmantojat garšvielas, kas ir noderīgas imūnsistēmai?

Ķiploki ir ļoti labi pazīstami Latvijā, taču jāatceras, ka, lai no tā iegūtu antibakteriālas, pretmikrobu un pretvīrusu īpašības, ir svarīgi ķiplokus lietot nesildītus, dienā izvēlēties vismaz vienu krustnagliņu. Ja ķiploki sensibilizē kuņģi, varat mēģināt ēst to uz maizes ar sviestu vai izmēģināt ķiploku uztura bagātinātājus.

Vēl viena garšviela, kas Latvijā iegūst arvien lielāku popularitāti, ir kurkuma. Iesaku saviem pacientiem šo garšvielu iekļaut pēc iespējas biežāk, gatavojot zupas, sautējumus vai vārot putraimus. Tā kā kurkuma nav viegli absorbējama, tā jālieto vismaz ar dažām tējkarotēm dienā, lai gūtu labumu veselībai.

Autore: Naturopātiskā uztura speciāliste Tautvile Šliažaite.

Saistītie produkti

leaf
Reģistrējieties jaunumu saņemšanai un saņemiet -10% atlaidi nākamajam pirkumam